Andrzejkowy dzień.

Mamy ostatni dzień listopada, czyli ANDRZEJKI ! :)
Andrzejki to wieczór wróżb, który obchodzony jest z nocy z 29. na 30. listopada. Ja osobiście dziś będę świętować, bo akurat mamy piątek :) Zazwyczaj tuż po Andrzejkach rozpoczyna się adwent, czyli początek nowego roku liturgicznego, czyli jest to czas oczekiwań na ponowne przyjście Jezusa Chrystusa, co również na zbliża do Świąt Bożego Narodzenia. Za 6 dni Mikołaj, a za 24 dni Wigilia .. jak ten czas szybko leci. 
Wracając do Andrzejek, to głównie w Polsce przeprowadzane są wróżby dotyczące naszej PRZYSZŁOŚCI. Wróżby te mają charakter zabawy, mało kto bierze je na poważnie, chociaż bywają, że się one "sprawdzają" w bliskiej przyszłości :)

Jakie znacie najpopularniejsze wróżby andrzejkowe? 
Dajcie znać w komentarzach.

Poniżej przedstawiam Wam te, które według mnie są najbardziej popularne i najbardziej przeze mnie lubiane :)
1) Lanie wosku przez klucz.
Kształt zastygłego wosku lub jego cienia ma nam mówić coś, co będzie dotyczyło naszego przyszłego partnera, m.in. może mówić nam o wyglądzie, cechach, zawodzie itp. 
2) Ustawianie butów kobiet od ściany do progu drzwi.
W tej wróżbie chodzi o to, że której kobiety but jako pierwszy będzie w progu, wówczas to ona będzie miała jako pierwsza wyjść za mąż.
3) Przekłuwanie imion spisanych na kartce.
Spisujemy na dowolnej kartce imiona (kobiety wpisują imiona męskie, mężczyźni wpisują imiona damskie), następnie odwracamy kartki i przekłuwamy kartkę np. igłą. Imię, które zostanie przekłute, będzie miało należeć do naszego przyszłego partnera lub partnerki.
4) Losowanie przedmiotów.
Układamy kilka przedmiotów (w zależności od ilości osób, które biorą udział w zabawie). Każdy przedmiot posiada własną symbolikę. Najbardziej znane przedmioty to: różaniec - oznacza, że w przyszłości pójdzie się do zakonu, liść - oznacza staropanieństwo, wstążka - oznacza bardzo szybki ślub, itp. 

A Wy znacie te wróżby ? Spełniły się Wam jakieś ? :)




U mnie za oknem mimo, że okres zbliża się ku zimy nadal słońce i delikatny przymrozek. Bardzo lubię taką pogodę, ponieważ w słońcu jest przyjemnie, a zarazem delikatny mróz, który nas orzeźwia. Na wieczór jest już coraz gorzej, bo jest kilka stopni na - , do tego wiatr, który potęguję kilka stopni w dół. Mimo to w dzień jest bardzo przyjemnie. Chociaż na Święta trochę białego puchu również by się przydało ! 
U mnie do Świąt bardzo pracowicie. Rano praca w Agencji, w między czasie studia, po południu praca w Douglasie. Klimat świąteczny w perfumerii, kolędy, ludzie kupujący prezenty - coś pięknego! Według mnie najpiękniejsze jest to, że możemy, nawet najmniejszą drobnostką, sprawić drugiej osobie wiele radości. 
A Wy kupiliście już prezenty Mikołajkowe dla najbliższych ?
A może macie już zakupione prezenty na Święta Bożego Narodzenia ?
 -> Dajcie znać w komentarzach ! :)









Sesja jeszcze jesienna. Co sądzicie o takich kompletach ? Ja akurat postawiłam na jasny zestaw od Simple. Jestem z niego bardzo zadowolona, ponieważ obojętnie jaki kolor ubiorę dodatków - wszystko będzie idealnie pasować :)

Stylizacja
Żakiet & Spodnie - Simple
Buty - Gino Rossi
Biustonosz - Etam

Zachęcam również do obserwowania mnie na moich kanałach w Social Media



Komentarze

  1. Ja nie obchodzę andrzejek! :)
    http://start-afire.blogspot.com/2018/11/jestem-czowiekiem-i-ludzkie-wady-nie-sa.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No im człowiek starszy, tym bardziej odchodzi od tego ;) Mi też się już nie chce bawić w wróżby, ale na imprezę pójdę ;)

      Usuń
  2. Ja ostatni raz wróżylam chyba w podstawowce :) moze czas najwyzszy powrocic do tej "zabawy"

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że już nie onchodze Andrzejek. Pewnie zasiąde z moim narzeczonym dziś przy jakimś winku i tak spędzimy wieczór. Mimo wszystko świetny post, wróciłam dzięki tym wrozbom do czasów szkolnych. Pozdrawiam, pisanepedzlem.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to samo, tyle, że na mieście z przyjaciółmi ;)
      Dziękuję ;*

      Usuń
  4. Co do wróżb, to jestem mega przeciwnikiem, bo to nie jest chrześcijańskie, a 90% polaków jest, a co do kolczyka w pępku - też mam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super styliAcjas i na imprezę i na rozmowę kwalifikacyjną, tylko oczywiście z zapiętą marynarką ;) co do Andrzejek obchodziłam je częściej będąc na studiach ;) teraz nie mam co sobie wróżyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) Tak, na rozmowę kwalifikacyjną koniecznie zapięta marynarka ;D albo bluzka pod spód ;) Studia fajne czasy ;)

      Usuń
  6. bardzo fajny look :) podoba mi się taki biały zestaw :) a co do wróżb to fajna zabawa :) wiele frajdy daje wróżenie w noc andrzejkową :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. wow kochana w bieli ci do twarzy ślicznie wyglądasz w tym zestawie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. I have never heard of any of these fortune teller things. I do hope that people do it for fun and not really believe them.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. These divinations are popular in Poland. Most do it for fun, I think. :)

      Usuń
  9. Wow, kochana cóż za sexowna stylizacja! :)
    W tym roku nie obchodzę Andrzejek, troszkę się przeziębiłam i jedyne o czym myślę to ciepła herbatka i koc.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujęęęęęę ;*
      Ja też od dobrych 2 tygodni jestem zaziębiona, ale do pracy trzeba chodzić ;D

      Usuń
  10. looking so fashionable in all white! but it is a bit too cold for me to wear it here right now!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale jesteś śliczna. Pierwsze co mi przyszło do głowy. Chciałabym mieć taką figurę jak Ty:)

    OdpowiedzUsuń
  12. I do not believe in fortune tellers. However your pictures are great and u write good too.

    OdpowiedzUsuń
  13. I'm not a fan of fortune tellers, but one of my good friends is a psychic medium and he is amazing. Some people have a gift,others just try to get your money and tell you nothing.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Exactly. Personally, I would not go to the fortune-teller, etc., because I do not believe it. :)

      Usuń
  14. Sympatyczna stylizacja, podoba mi się. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ładnie Ci w tym komplecie. Zawsze lubiłam wróżby. Tym razem jakoś mi się nie chciało obchodzić Andrzejek i zostałam w domu z filmami :D

    Pozdrawiam!
    http://karina.stankowicz.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Oglądanie filmów też spoko ;D w szczególności jak za oknem jest temperatura na minusie ;p

      Usuń
  16. Cieszyłam się na andrzejki, bo wypadły w piątek czyli najlepiej na zabawy o późna. Niestety rozchorowałam się paskudnie i tego dnia nie mogłam ruszyć się z łóżka. Mam nadzieję, że to nie była jakaś zła wróżba na przyszłość.
    Co do prezentów to ja swoich bliskich obwarowuję rękodziełem :)
    Komplecik piękny szkoda tylko, że pogoda już nie na niego :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjj, ale już wyzdrowiałaś ? ;) Rękodzieła - super prezent ;) A co do pogody.. to u mnie + 8stopni, więc nie jest tak źle ;D Ale na sam komplet już niestety za zimno :(

      Usuń
  17. Piękna stylizacja! A co do wpisu bardzo fajny :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. mega zmysłowa, kobieca i seksowna stylizacja <3 Sztos!
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  19. What a great set of cool pictures! Love the suit! :)

    And those heels! :)

    YouTube | Blog: Geekette in High Heels | Instagram

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you darling! I am very happy that you like it! :*

      Usuń
  20. Very fashionable dress love that suit. This is suitable as spring dress.

    OdpowiedzUsuń
  21. What a beautiful outfit! I love the colors, so nice. Thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  22. I haven't really experienced fortune telling except for doing small superstitious things as a kid. There was one where you could tell what gender you baby would be by the way a necklace chain would swing.

    OdpowiedzUsuń
  23. You are very pretty! I love your style!

    OdpowiedzUsuń
  24. Stylizacja piękna, dawno nie widziałam tak super looku:)

    OdpowiedzUsuń
  25. The fashion is stunning! I love the entire look!

    OdpowiedzUsuń
  26. Przepięknie wyglądasz genialna stylizacja. Fenomenalnie ten komplet na Tobie wygląda, według mnie nie tylko stylizacja na Andrzejki ale też, z pewnością sprawdzi się podczas innych okazji. Jednym słowem świetny wpis, zapraszam do siebie może uda się coś ciekawego znaleźć dla siebie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty