Śladami Romea i Julii

Pierwszym miastem jakie odwiedziłam była Werona.
Werona to miasto położone w północno-wschodniej części Włoch, w regionie Wenecja Euganejska. Miasto dzieli rzeka Adyga. Leży u podnóża Alp Weneckich. Miasto to jest jednym z najbogatszych miastem w północnych Włoszech i znaczącym ośrodkiem handlu.





Odnośnie nazwy miasta pojawiają się różne hipotezy. Według legendy, która została spisana przez kronikarza Galvano Fiamma, mitycznym założycielem Werony był przywódca celtycki Brennus. Nowe miejsce osiedlenia nazwał Vae Roma, co oznacza Biada Rzymowi. Następnie pierwotna nazwa przekształciła się w obecną nazwę miasta Werona.






Stylizacja
Bluzka - In The Style
Szorty - Peek&Cloppenburg
Buty - Claudia Ghizzani 
Okulary - Guess
Torebka - Zara

Dzięki Williamowi Szekspirowi Werona jest miastem bardzo znanym i zarazem podziwianym na całym świecie. Szekspir nigdy nie był w Weronie, ale poznał ją dzięki pismom Luigiego da Porto, Masuccia Saletarnitana oraz Mattea Bandella, które zainspirowały go do napisania najsłynniejszego ze swoich dzieł, czyli Romea i Julii. Zapewne każdy choć raz w życiu przeczytał ten dramat. Ja przeczytałam i obejrzałam również film, co sprawiło, że bardzo chciałam odwiedzić to fascynujące miejsce przepełnione miłością dwóch osób do siebie.

Atrakcje w Weronie.. Co warto zobaczyć :)
Mury miejskie, czyli 5 pasów murów, które zostały wzniesione w różnych okresach i zachowały się w różnym stopniu do dnia dzisiejszego. Można podziwiać m.in. pozostałości po epoce cesarstwa rzymskiego. I poniżej rzeka, która kilka razy na dzień potrafi zmienić kolor :)




Dom Julii i dom Romea w Weronie. Dwoje ludzi, którzy kochali się "na śmierć i życie". Dom Julii z najsłynniejszym balkonem świata znajduje się przy Via Capello 23. Natomiast dom Romea znajduje się kawałek dalej przy Via Arche Scaligere 4.








Wieża Torre dei Lamberti w Weronie ma punkt widokowy, z którego można oglądać panoramę miasta. Wieża posiada 368 schodów. Dla osób z kondycją polecam wejście :)


Barwny targ, na którym możemy kupić dosłownie wszystko. Owoce, warzywa, kolorowe napoje oraz przepiękne pamiątki.

Ponoć najlepsza pizza w mieście ! I zgadza się : Była przepyszna ! Serwowana na wagę, warto zajść będąc w Weronie i zjeść pyszności :)





 Arena di Verona, czyli rzymski amfiteatr. Trzeci co do wielkości obiekt tego rodzaju z I wieku naszej ery. Mógł pomieścić nawet 30 tysięcy widzów, gdzie odbywały się walki gladiatorów. Obecnie może pomieścić tylko 15 tysięcy widzów. Starannie jest konserwowany od czasu renesansu aż po dzień dzisiejszy.






Ciąg dalszy galerii podczas zwiedzania cudownego miasta miłości. 
 
 
 
  








Mam nadzieję, że fotorelacja Wam się spodoba :) Jeśli chcecie więcej, to zapraszam na moje media społecznościowe :)




Pięknego tygodnia Wam życzę :)

Komentarze

  1. Bardzo fajna fotorelacja. Twoja stylizacja super wpasowuje się w to miejsce :) buziaki !

    OdpowiedzUsuń
  2. Torebka super. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham Włochy!
    http://naprawdenienazarty.pl/zadbaj-o-siebie-mamo/

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim marzeniem jest kiedyś polecieć do Włoch :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne zdjęcia, super szorty ! Zazdroszczę tak wspaniałych wakacji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę takiej podróży!
    Zdjęcia przepiękne :)

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie - zbyt ubogi opis. W sensie....napisałaś to, co sama przeczytałabym w przewodniku. Jestem natomiast ciekawa Twojego odbioru tego miejsca, Twoich wrażeń, co zrobiło na Tobie wrażenie, co Cię zdziwiło lub zniesmaczyło. Może masz taki styl pisania o podróżach, a może....zastanów się nad popracowaniem nad tym :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinie :) Moje wrażenia na temat podróży do Włoch były w poprzednim poście. Ale tak w skrócie - Samo miasto Werona bardzo mnie urzekło swoim starym wyglądem, zabudową i pięknymi uliczkami z mnóstwem sklepów. Amfiteatr dość spory, ale Koloseum zrobiło na mnie większe wrażenie. Dom Julii i jej posąg - coś co fajnie jest przeżyć wracając do powieści Szekspira, ale jak dla mnie zbyt wiele turystów w tak malutkim miejscu. Mimo to bardzo podobało mi się to miasto i podział na dwie strony, który dzieli rzeka, o której wspomniałam. Z jednej strony stara zabudowa, a z drugiej przepiękny widok na góry. Najlepiej pojechać samemu i ocenić :) Przecież kazdy lubi coś innego :)

      Usuń
  8. Takie miejsca mają swój klimat, uwielbiam czytać o tych wszystkich zabytkach kiedy jestem w podróży. Dla mnie celem jest poznanie, a nie tylko zobaczenie. Cieszę się, że wycieczka Ci się udała!
    Polecam blog: https://paniodsztuki.blogspot.com
    Odwiedzajcie także fanpage: https://www.facebook.com/paniodsztukipl/

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepięknie oprowadziłaś mnie zwiedzonych miejscach! :)
    Bardzo chciałabym pojechać do Werony, zobaczyć balkon Julii i dom Romea - takie miejsca mają swój niepowtarzalny klimat.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się i zarazem polecam wycieczkę do Werony :) Można przenieść się do historii z książki i poczuć tą niezwykłą miłość "na żywo" ;)

      Usuń
  10. Uwielbiam fotorelacje, zazdroszczę takiej wyprawy :)
    Carrrolina Blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia, a wycieczka wydaje się udana!
    Pozdrawiam, Weronika S.
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest tyle pięknych miejsc, cudne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię blogowe fotorelacje z podróży :-) Zazdroszczę Ci tej wyprawy :)
    Śliczna stylizacja, na wakacyjne zwiedzanie idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne fotki :) Buciki które są widoczne na zdjęciach sa na tyle wygodne że zakładasz je na gołą stopę?
    Pozdr.
    Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stopki miałam :) ale są wygodne, że czasem też ubieram na gołą nogę :)

      Usuń
  15. Taka wycieczka, w tak piękne miejsce to świetnie spędzony czas. Trzeba przyznać, że jest w tym mieście cos magicznego.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ależ tam jest pięknie. Aż zazdrościmy Ci tej wycieczki i czasu spędzonego w tym miejscu/. Widoki zapierają dech w piersiach. Gdzie kolejna wycieczka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejna wycieczka już z była , wczoraj wróciłam m z Maroka 😍 już niebawem nowa fotorelacja ❤️ więc zapraszam

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty